In fiecare zi se beau cam doua miliarde de cesti de cafea, in lumea intreaga. Cele doua, trei cafele ale tale parca nici nu mai conteaza. Dar nu e chiar asa. Oamenii de stiinta au demonstrat ca licoarea neagra, consumata cu masura, face bine sanatatii. Deci, ar fi bine sa tii cont cate cafele bei!
Atacurile de astm, mai rare
Un consum regulat de cafea contribuie la diminuarea atacurilor de astm, demonstreaza un studiu efectuat pe 72.284 de italieni. Rezultatele au certificat ca riscul de astm se reduce cu 28 la suta la cei care beau trei cesti de cafea pe zi. Cercetatorii americani nu s-au lasat mai prejos si au efectuat si ei un studiu pe 20.322 de cetateni, unii consumatori de cafea, altii nu. La cei care beau regulat cafea s-a constatat ca riscul de astm s-a redus cu 29 la suta, fata de ceilalti.
Vestea buna e ca licoarea neagra te protejeaza si de diabet. Finlandezii au concluzionat, in urma unui studiu, ca la femeile care beau 3 cesti pe zi riscul de a face diabet zaharat de tip II este cu 29 la suta mai mic decat la cele care nu consuma regulat cafea. Si la barbatii amatori de cafea, riscul scade la 27 la suta.
Cafea versus ceai verde
Proprietatile terapeutice ale cafelei vin de la antioxidantii pe care-i contine. Acestia sunt niste compusi chimici care protejeaza organismul de boli, prin faptul ca reduc efectul oxidantilor periculosi, legandu-se de moleculele daunatoare. Boabele verzi de cafea contin 1000 de antioxidanti, iar la procesul de macinare se adauga inca 300. Se pare ca ceaiul verde contine mai putini antioxidanti decat cafeaua.
Un alt argument in favoarea cafelei il constituie metilpiridina, un compus care reduce riscul aparitiei cancerului de colon. Acest compus, care se gaseste aproape exclusiv in cafea, activeaza enzimele din sange, protejand astfel impotriva cancerului de colon.
Durerile de cap si cofeina
Daca te-ai obisnuit sa consumi mai mult de 4 cafele zilnic si intrerupi brusc "doza", te poti alege cu dureri de cap. De vina e abstinenta. Exista, insa, si efectul invers: cefaleea care nu cedeaza la antialgice, poate sa fie lecuita cu cofeina. Totul e sa nu abuzezi prea tare de cafea, fiindca te poti alege cu nervozitate, ritm cardiac rapid si transpiratii. Prin urmare, incepand cu noul an numara-ti cafelele consumate zilnic!















